Tuesday 17 April 2012

Broadband Ku..binggai

Aku dah beli broadband..baru je tadi.. on the spoy boleh guna..tp pelik...dari tai aku try masuk facebook.. x tembus2..apehal x.. slow mo nak mam..aku hangin dah ni.. aku beli brdband ni..bukan mengada gedik ye.. aku beli utk kerja..oh yeah..huhu..
 semalam actually aku dh keje pun..kerja kat nursery.. jaga bdk2 kecik..which aku kene jge dua org boys.. age 3 and 8months.. Afiq Iqbal dan adik dia Afiq Ridhuan.. chomellnyeeeeeee.... abgnya pendiam..xbanyak cakap..or.. memang xbercakap.. kesian dia tau.. dah 3tahun x reti ckp..even nama sendiri pon.. bile aku tanya ape2..dia jawab "aaaa" je.. bukan bisu tau.. ni kire kanak2 menjadi mangsa penceraian mak bapak..owner ckp..bdk ni..mama papa dia bergaduh pon dia dengar.. maybe tu lah kot.. dia jd takot.kesian tau..semalam aku sempat ajar dia.. how to sebut.. kereta..afiq..bola.. air..kakak..kesian sgt..dia xreti ckp..dia panggil aku mak.. bile dah nk sampai petang baru aku terdengar dia sebut "kakak"..kuat dan jelas... Adik dia..Aku panggil adik.. comel..adorable..senang nk jaga.. bagi susu..tepok2 tido..bagus..senang.. 1st time aku kene cebok n mandi kan budak ok.. gelabah tau..aku nerves..haha...tapi everthing ok..aku berjaya..mision accomplished!....But..mlm aku balik kerja..momy aku ckp..
"b..ade kerja kosong kat pejabat RELA.. gajinya 5.80sen sejam..pergi lah interview esok.. "
"oh.. ok mak..esok intan half day..masuk kerja pkol 12..boleh je.."
so.. pergi lah aku..tepon org RELA..dorg ckp..dtg la pukul 9..for di interview..aku pon datang.. hehe..bawak la sume bagai..org nak gi interview..BOS dia perempuan..kecik molek je orgnye..ok..dia cume mintak aku punye resume je..(resume baru buat pagi sebelom pegi..aku lupa..)
resume super ringkas..hehe..BOS terus ternag kan kerja..then soh aku masuk esok.. hoho..DAN perlu ade BROADBAND...sebab tu aku  beli...
aku serba salah ngn akak nursery..aku bkn xsuka or xrela keje ngn dia..aku suka..aku enjoy..aku pon dah mula syg kat iqbal ngn riduan..hoho..tp..aku kene wat pilihan...
reason aku tukar kerja

  1. Gajinya of cos lagi bnyak
  2. senang dekat ngn mak aku..
  3. senang mak nk ulang alik pergi kerja..xyah tumpang org..
  4. senang dari segala urusan.
so..aku dah xkerja kat nursery.. aku dah call owner..sori tau akak..one day experience..wah..kalo ade ank aku kene jage sornag2..banyak kerenah lagi... perlu ada mental support..tabah!


AKU ESOK START KERJA PUKUL 8..KERJA AKU..SENANG JE.. DAFTAR KAN.. FACEBOOK AND TWITTER UNTUK PEGAWAI DAN STAFF RELA.....tapi bingai.. facebook..xleh bukak..jadahnye broadband...semoga esok kau ok..jgn bantut kan semangat kerja aku..

No comments:

Post a Comment