Thursday 2 February 2012

Entry untuk CNY!

cuti utk tahun baru cina ni biasa2 aje.. same jgk mcm cuti2 yg selalu..
hehe..cume aku x balik johor je..lepak2 dgn mak kat rumah kami kat serdang.. kawan aku si ida pon lepak bersama..ye.. ada banyak aktiviti.. xputus..pagi aktiviti lain..ptg tukar lain.. malam pon lain,,
hehe..hari 1st(hari sabtu)..planning ni awal dah buat..nak gi perabis voucer buku.. yeahh kite serang mph..
banyak gila aku amek..200 tuh.. bnyak tahu..dapat la..bnyak..hehe..siap beli present utk org lain ye.. tapi semuanye buku..stationary for me..ewahhh hebak mu ni.. bnyok gile..

bnyak ker??? separuh je baru ni.. ade lagi tapi x plop amek gmbor nye.. 
tapi ok la.. ade wat syarat..
ade buku utk si gemok saya..
utk dhia farhana..
mak saya dapat 3 novel..ok mak???
jgn bace buku sastera skola menengah intan lagi ye..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
kat mid valley aku excited membeli barangan baby.. comel mak aiihh..
mak aku cakap.."jgn beli dulu..tgk bdk nye kluar,,jgn membazir..""
"ye mak intan amek cikit je.. nk buat diaper cake"
then..
.
.
.
.
.
.
mak aku hilang..tah mane dia merayau..
tetibe..alahai comel plak mak tgn besen ngn baby court..haha sudah..
"mak nanti..sabar.."
huhu..tgk2 mak aku aku yg borong bnyak gile barang..napkin..blanket..saputgn..towel..segala mcm bagai..
..aku ckp.."hai la nenek ni,,sabar..tggu baby ISKANDAR@ZAFRAN kluar dulu."
sapa yg terlebih excited ni mak..
hasilnya..
.
.
 blue pyjamas for baby
 diaper cake dari pndangan belakang
 dari tepi..nmpak tak kereta kecik warna biru..
 dari depan..hehe kucing
kene wrap..coz baby kuar bulan 3 insyaallah..so xmau kene habuk..
totally..handmade..from me n ida.. thx ida coz tolong bagi idea..
.
.
..
.
.
.
.then planing seterusnya utk hari esk..
kl mmg panas kan.. haih berkuah ketiak..
then my mom ckp..
"seronoknya dapat berendam..haha"
ok..aku jeling ida..ape plak la planning mak aku ni..
"mak nak pegi mana?''nak gi pangsun kite xtahu.."
.
.
.
mak aku ckp.."tanya la along.. pastu kite redah.. mcm xbiasa"..
Ok!..
isi minyak sampai fulltank pasal nak jalan esok.. plus xtahu pon nk gi situ cne kan..
....esoknya.. wah pagi tau aku bngun..
kejut semua ok.. lena yer tido..
"bangun cepat siap nnt org ramai"..
aku trus pakai baju utk bermandi manda berhibur bagai..
..
jom setat keta jalan!
.
.
.
.
.
.


alahai mak aku.. comelkan?
hehe..
puas dah kan mak intan bawak berjalan..
eh xhabis lagi la..
ni baru hari ahad.. aku lupa la pastu pegi mane..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
yg aku ingt isnin mlm selasa aku gi bangi
jalan je bosan duk rumah..
sebenarnye mmg kaki merayap pon..
haha..
pastu dinner kat luar..
ikan bakar..
ok..
.
.
.
.


i miss you mamy.. tggu la yer intan balik lagi dua bulan.. cuti thaipusam xbalik la mak..
mak tahu kan kenapa..kita berdua tahu kenapa.. walopun dalam hati ni..
oh nak balik..miss my mom..xpe2..belajar la dari pengalaman pahit ni..
huhu tabah ye!.
bye!..



jelesnyesemuaorgdapatbalikjumpemakbapak

No comments:

Post a Comment