Tuesday 20 September 2011

kawen punye hal

beberape hari yg lalu..
aku de terbace..
entry kat salah satu bloggers yg aku slalu la singgah2..
that day,, dia wat entry pasal kawen muda..
dlm tu pd pendapat aku dia sgt lah tidak bersetuju dgn kawen muda..
bg dia..kene ade segalanye baru kawen.. meaning..
kereta
rumah
bergaji puluh ribu
master
phD
etc

oklah..
 itu pendapat dia..
 itu care dia..
bagi aku..
bila pon kita nk kawen.. terpulang..
 bg aku..
 aku nk kawen awal la jugk..
agak2 dlm  24-25-26..thn mungkin
alasan aku..
saje..xsabar..bkn nafsu yerr..(ikot ske aku larr)..
sebenarnye..
aku nk ade kehidupan.. sesuatu yg aku jage.. sesuatu yg complete..
selain mom aku..aku nk ade suami..ank2..biarlah ape yg aku capai..tujuan hidup aku..
adalah sebab diorg
aku nk bersama jatuh bangun dgn org2 yg aku sayang org2 yg aku taking care..
haha..
kalo bloggers tu ckp..
 "mcm mane nk kawen kalo xde duit..nk bg ank bini mkn ape.. kalo parents kaya xpela.."
itu..pndapat dia..betol jgk..kang kalo dah kawen tetibe..mkn pasir..cerai berai..

aku plak ckp..
 kalo tahu nk kawen awl..
 try la kumpul duit dari skang..
 try la bina impian kita dari skang..kalo skng umor 20..ade 5-6 thn lg..lame tu..
aku???
aku tgh try kumpul duit dgn org yg aku syg..
walopon..hasil blom berapa nk nmpak.. tapi usahanya kami dh cuba..
walo x seberapa..atleast kami cuba.. ape yg kami ada sekarang
walopon hnya  arnab..tapi kitorang dah mghasilkan lebih seratus ekor arnab..
dari situ kitorg belajar mcm mne nk manage duit..mknan..pnjagaan.. kesihatan..
hopefully..farm ni  akn menjadi..
atleast bile ade ank2..boleh la ckp kat diorg.. sesungguhnye.. parent mereka lakukan segala ni.. hanya utk mereka.. bahagia..
ahha.. nk wat tour ke rabbit farm kitorg..  kelik lah..rabbit

aku nk berjaya disamping semua org yg aku sayang.. biar mereka jadi saksi..
amin

No comments:

Post a Comment