Thursday 30 August 2012

EnamTahun

      Ada bnyak sebab buat hati aku nk balik terengganu..entah lah ade sesuatu jauh kat dlm hati..xmerancang lama pon utk trip balik kali ni..memula along ckp nk balik semua as 1 big family..then dia ckp ada kerja maybe kene tunda..ok fine..tp bg aku..aku kene balik sebelom aku smbung blaja..i need some time n space..nk berfikir..dn merehatkan otak..
sebabkan along ckp xjadi..aku buat la plan sendiri..
    "mak intan balik sorang la naik bus ok?".. mak ckp
    " boleh ke..xbahaya?"
ahah dh besar la mom..Insyallah boleh jaga diri..ok siap setel tiket pergi balik...huaarghhhh xsabar paham..contact dh semua member kat tgganu..siap plan mini reunion lagi.. xsabar rasa nk panggil doraemon cepat kan masa.. ok.tiket aku dh beli ye..JB-KT..rm48.70.. dan dgn sedapnya along call..
     "Weh aku punye wedding job cancel jom balik tgganu"..
     "wah sedap kau..tiket aku?"..
     "Jual la..JOM balik reramai"
     ok balik la kami beramai2 pada tghari raya ke-empat..ok..lebih 12jam tahu perjalanan..semua tempat yg ade kenangan dgn ayah, kitorg akn berhenti dan berputar-putar semua cerita lama..awesome!
   Sampai KT kol 12 lebih kot..trus pergi rumah pak sedara kat gong badak..amek kunci rumah..istana hinggap kami utk dua mlm..wah hari pertama di kuala tgganu yg penat+bez..
   Bangun pagi..bukak tingkap..aku dpt bilik sorang2..bukak tingkapppp..sedup nafas dalam2...terus lompat2..dan terus lompat2..Ya..rindu bau ni..bau udara..bau negeri Terengganu..dem rindu gile.. eh kire lambat jgk la siap..bersiap dan terus beraya..beraya laju2..sbb selalu2 balik tgganu msti hbs kn smpai semggu..tp kali ni balik 2 hari jep..laju kami beraya..beraya ker muzium siap..ahah..ke pasar payang jgk..ke seluruh tggnu kalo boleh.. hmm mlm pagi mane yer??? oh beraya lagi..pastu balik tido..esok..mak..along angah..kakhuda..iskandar..nak balik dh!..oh ye..tahun ni tahun ke-4 kami beraya tanpa seorg ayah disisi..sedih bile dgr takbir..tp..ini tahun pertama kami beraya dgn seorg akak baru dan seorg manusia kecil yg baru..Alhamdulillah..kesedihan kami terubat sedikit..
   oh pagi jumaat pegi bekfes rumah pak sedara..salam2..semua nk balik dah.. aku??? aku balik esok!!!! yeeeaaaayyyyy!!!..along pi hntaq aku kat umah zila..xjauh pon dari gong badak..kat manir je pon umah zila..
bye2 semua!!!!
   Lepas fmly aku balik..aku salam2 kenal2 dgn semua fmly zila..then trus start kete Myvi SE 1.5 kaler itam [T** 94]..uhuh..aku jatuh hati la ngn kete ni..Great!..best!..awesome!..kami isi minyak 20rggt je.. dari marang ke gong badak dekat 6 kali ulang alik..Minyak jimat tiptop!..Sesat kat marang..pusing bandaraya..main2 dekat telok ketapang..berlari2..berposing2 kat Muzium negeri..lepak2 kat telaga batin..mkn2 dkt Kuala Ibai..lepak lagi kat Pulau Warisan.. Hmmm GREAT moments friend..miss u love u thx u!






"If I can choose a friend to be my best of bestfriend..it should be YOU!"



No comments:

Post a Comment