Friday 2 March 2012

Ini Kesukaan Aku Dulu Dan Sampai Bila2..
Dari mula2 ternampak dan selalu terjumpa..hari2 pun wajib kene “ternampak dan terjumpa”..lebih kurang xlengkap kalau x “terjumpa or ternampak”..setiap hari mesti tercari2..heheh..ini baru betol dari mata turun ke hati..huahahaha..dari saja tengok2 dah mula rasa suka..”oh menaruh hati lebih tepat”..tp cuak jugak..aku xlah comel mcm ramai org lain masa tu..berduyun org boleh datang kalau dia offer..so..”menaruh hati” lebih2 jela..
Okey duduk dlm linkungan yg kene ada bersama setiap hari..”mana boleh tahan kan”..tu yg rasa ok x kalau aku cuba.. xsalahpun..kalau dpt rezeki..kalau x..”pdn la muka kau”.. Satu hari yg agak xberapa nk waras kepala hotak ni..perangai wat ikot suka dah dtg..”chheet”..sorang dari lecture aku bg peluang baek punyerrrr.”one person of this two group need to volunteer to join this other group.. oh..group aku ker? Nak bangun ker x..nnt kawan2 aku mrh ker x? hailahhh konpius aku..
Hurmmm..”dengan nama Allah yg maha pemurah lagi maha mengasihani”..aku bangun ok.. damn sume geng aku pndang..ape?? ape?? Aku wat salah ker?? Aku nk senangkan kerja lecturer je..hahahaha..”this is grab the opportunities yea fren” sori.. hehe..lagipon..dlm group tu memei aku xde partner pon..xsalah..dan dorng pun xberkecil hati..”thx ya kwn!”..
Dan bermula la era hidup baru..dan dia selaku ketua grup..kene la bnyak communicate dgn kami2 yg bukan ketua ni..coz dia je lelaki..dan kami hanya dua org perempuan.. so aku kan gatei..
Ok..bile kerja group tu dah start aku pon busy..eh hidup matrik memang busy..aku xtipu..aku je yg xbusy.. then kerja kan bnyak..dia ni dh tahu jadi ketua tp xreti ke nk gi bincang ker..bagi kerja ke.. dah la ahkak sorang lagi dlm group aku ni ade health problem..maafkan dia..dia kurang sehat.. so perempuan gatei ni..berusaha cari no fon yer.. nak mintak sendiri..i malu!..heh serius malu..
Then..aku kan ada baik ngn sorg lg brader dlm kelas..lasymi(bukan nama sebenar)..aku susahkan lah idup dia..sampai2 dia maleh da nk layan aku..dia wat mcm ni..”nah amek no. ni 012-*******..ko cakap la sendiri”..haha..punya la xnk nmpk gelojoh kan..ini nama nye..org ngantok disorongkan bantal + tilam+cadar+bolster..hehe..tengkiu lasymi!
Ok..aku si gatei pun..busy mengatur per-“bincangan”..demi perbincang..dan lagi2 perbincangan..hehe..(ape yg jd time tu..bia aku je tahu)..oh ahkak grup aku kn yg sorg tu x berapa sehat..so..lagi bnyak peluang aku boleh grab..hehe..
Ok..bile dah makin rapat..dan makin rapat..tapi x mesra ok..this mesra2 is really not me.. ko nak mesra2 bagai jd boipren aku..kalau x..no no no..kwn aku kasar..kasar gile bab..aku xsuke kwn geli2..aku xsuke kwn tacing2..tp..aku sayang kawan2 aku..aku respect dan sesgt appreciate kengkawan ok..kwn xde..idup aku..malap..
Ok..kerja aku sampai situ je..aku xsuke ckp aku suka or aku minat..aku just berkawan..kalau dia rasa suka..ter”jatuh hati”..aku suka!..the next step is him not me..kalau xde respon perasaan..so..let be fren forever..
Dan..tiba hari Ayah aku pergi..the number one person aku call utk bgtahu kwn2 aku is him..tapi..xangkat ok..yela time tu kol 9 lebih kot,,lebih kurang.. bdk lelaki..mane bngun awal..ok..habis setel sume tu baru aku. Terpikir..”kenapa aku call dia dulu?..kenapa bukan roommate aku?..Kenapa bukan mentor aku?’’ then baru aku realize..”oh penting juga dia ni”…pastu..xde papepon..balik dan menjalani hidup yg agak suram..hurmmm.. kitorg kwn mcm biasa..berbual mcm biasa..kwn biasa.. dan begitulah..
Then..roomate aku yg aku sayang sgt..sgt2..till today..till bile2..dia ckp” why xkapel lagi?” aku ckp.. biarkan..biar jadi sendiri..jgn paksa2.. haha..aku nk la..tp aku kan pemalu..”kau ni za..xkenal aku ke??”..
Dan hari2 biasa menjadi luar biasa selepas ada yg menyatakan hasrat hati..”yes..yes saya nak!”..kalau boleh aku nk jawap mcm tu ok.. tapi aku xnk Nampak desperate..pasalnya..isu meluahkan perasaan ni jadi lepas aku tanya dia beberapa soalan..lepas dia memberitahu sesuatu yg buatkan aku rasa..aku xda harapan..gile down aku time ni..lepas tiga hari aku x msj..kononnye nk bg ruang..”cewah baik kau yer intan..”..tuptup selepas 3hari je dia cakap..” **********************?” senja time tu aku ingat..
Lebih kurang nak magrib dah..maybe dapat petunjuk time sepak2 bola..hehe.. dan..dan..dan..aku pon ckp yes..lepas aku tanya dia beberapa soalan..”ya!”..
Wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..aku suka feeling2 rase bercinta ni..gatei.. ah malu..eh kiut..ah mornink..eh iloveyou..haha..cenggitu la..org tgh mabuk..
But its took bout 1 month for both of us nak bina keyakinan tu..almaklumla..dua2 nk siyes..xmau diperkotak kasutkan..dan Aku”aku serius aku jujur aku syg” sumpah aku xtipu.. mungkin dia..yela risau..kau kenal pon belom lama kau nak love2..aiii.. tp..itu la pengalaman paling bez..awesome!..
Dan aku nak bagitahu..dari kali pertama aku ter”Nampak”..time sipolan itu di denda..di hadapan minggu orientasi..dan saat aku pernah jatuh..saat aku perlukan tgn..saat dia pernah jatuh..saat kami same2 jatuh..bila kami sama2 membantu..membina..menjaga..dan sampai bila2..saat aku tulis..saat dia baca..dan selamanya..aku sayang dia..dan dia satu2nya..yg buat aku rasa lengkap..yg buat aku rasa kurang..buat aku sedih..buat aku bahagia..dan dia segalanya.. zaidfikrizainalrashid..sayasayangawaksampaibila2..thx..foreverythingthatwehavewedone..

No comments:

Post a Comment