Friday 23 December 2011

Happy tak bila ada orang sayang???

gilerr.. sapa kata tak happy kalo ada org syg kan.. tmpt ko nak manje2 semua bagai..
donia ini kau yg punya.."wah hepy nmpak??"
aku bahagia je.. sebab ada manusia lain yg sayang aku..
kadang gaduh jgk, bertengkar jugak.. tapi sebab syg kn.. aku x kesah.. sebab kdg mmg aku yg suke cari gaduh pon..
"nghee..love you! syg"..
.. tp lain cerita plak pasal dua 3 org kwn aku..
perrgghh.. masa mula nak mengayat..parah punye manis.. silap2 buleh kena diabetis.. potong kaki tahu..
"u're my love"
"always in My hearTuuih"
"I'll be with you"
"trust on me,,i dnt wanna get u hurt"..
ahh taik la lu!.. DTG TIME GADUH.. 
"ko pehal"
"ko Bkn baek sgt pon"
"pegi la ko cari jantan laen"
"sebab ko aku putus ngn awek aku dulu"
"aku xboleh lupekan ex aku"
cam siot x??? time ko nak..sampai langit ke tujuh ko lambung2 perasaan org tu.. time ko xnak ko campak2 je..
one of kawan aku.. tujuh tahun bercinta.. wahh.. aku tgk pon kompem kawen ni..
tuptup.. aku jumpe balak dia dgn org laen,,
aku korek2 citer..sipolan berdua tu..
damn!.. dh putus..
aku bukan marah..
aku xtahu la.. org selalu ckp.."xde jodoh..Xserasi"..
tapi..ko dah bercinta.. bertahun.. ko dh berjiwang.. then time putus tu.. ko xkan x teringat kesah dulu2..
adoi..aku bkn xcaya..kalo some kapel tu xde jodoh or so..tapi.. cinta bertahun.. kenal kot hati budi..
aku sedih tahu.. sentap..
hmm..bergaduh..selisih faham perkara biasakan.. handle la elok2..
talk baek2..insyallah.. kalo ade usaha.. kompem kawen!
.
.
 Nabi saw mengajar umat Islam lelaki dan perempuan untuk mereka berusaha memilih jodoh mereka, bahkan ini adalah kemestian. Antaranya adalah hadith Nabi saw :

" (kebiasaannya) Dikahwini wanita itu kerana empat perkara : Kerana  hartanya, keturunannya, kecantikannya dan kerana agamanya, Maka pilihlah yang memiliki agama, dia akan menguntungkan kamu." (al-Bukhari dan Muslim)

.Hadith ini merangkumi lelaki dan wanita. Wanita juga disuruh memilih bakal jodohnya yang berpegang teguh dengan agama. Inilah usaha untuk memperolehi kebaikan yang dituntut oleh ALlah dan rasul untuk kita mencarinya.
.
.
..
.
heee.. syg,iloveyousfdm!
i'lltrymybestforus!jnji!
nibknjnjikosong!
thnks sebab tak pernah marah saya terok kalau gaduh,,tak pernah keluar aku engkau,,tak pernah gaduh terus panggil intan-zaid,,tak pernah tengking saya,,tak pernah sakitkan saya..saya awk zaid fikri

No comments:

Post a Comment